Saturday, June 19, 2010

Assalamualaikum pembuka bicara ,

Maha suci Allah bukan sekadar lafaz tetapi daripada hati . keranaNya ku masih dapat melihat matahari itu keluarnya dari timur . masih boleh mengucapkan kata-kata Istighfar moga permulaan yang baik diakhiri dengan penamat yang terbaik .

Permulaan untuk menulis

Permulaan menulis untuk kepentingan mendatang . bukan datang daripada nafsu moganya , tetapi kesedaran diri sendiri tentang peri pentingnya tulisan kalau bukan Islam itu tersebar melalui tulisan kalau bukan tulisan itu menyerap kepada hati si kafir lalu menjadi Muslim tidak lain dan tidak bukan Al-Quran tulisannya Allah asal usulnya.

Seni

Seni penulisan sangat halus terletak pada terkesannya hati bila membaca .Kerana pembacaan , ada yang gembira , sedih , marah , dan bosan.Ada cara tulisan yang tidak kesampaian matlamatnya jikalau bukan hati tujuannya .

Salah

Salah cara , zalim namanya , meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya , lain yang dituju lain yang terkena . Asalnya untuk bikin gembira tetapi marah jadinya ,asalnya untuk perpaduan tetapi perpecahan natijahnya , begitu juga penulisan , salah cara buruk padahnya .semacam mulut , terlajak perahu boleh diundur , terlajak kata buruk padahnya.

Harapan

Moga tulisanku yang pertama dan setrusnya baik isinya, bermanfaat kepada umat manakala untuk tulisan terakhir dan kedua terakhir , harapanku agar masih di atas jalan ini , tidak ke lain.

Wallahua’lam

3 comments:

Anonymous said...

smoga ia mnjadi satu wadah perkongsian fikrah yang hak..

~jgn lupa,update sokmo~

ummi said...

assalamualaikum.
tahniah dengan kelahiran baru moga menjadi medan dakwah berkesan.

Buraidah said...

ok insyallah ana update..